Een zonnige dag 3 in Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Een zonnige dag 3 in Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Een zonnige dag 3 in Praag

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

20 Mei 2014 | Tsjechische Republiek, Praag

's ochtends weer op tijd richting voederzaal...kom je aan krijg je de schrik van je leven : The Invasion of te Asians!! Wel 100 koreanen in the house...nou, geloof mij, daar word IK niet vrolijker van in de ochtend. Maar goed...het ontbijt was weer lekker. Rob was ook van slag want die stond op het geroosterde brood te wachten...en te wachten..en te wachten om na 3 minuten tot de ontdekking te komen dat het handig kan zijn als je t rooster ook áán zet...hahahahaha. Uiteindelijk hebben we weer een gezellig ontbijt gehad. Daarna in de stralende zon naar de bus. Ik heb gisteren niet veel gedaan, beetje heen en weer gelanterfant. Het was heerlijk weer en ik heb genoten van de zon bij t parkje Divorska Sacka...heerlijk. Gewoon lekker lezen en niks doen, beetje genieten. :-)

Hoewel...de trip er naar toe heeft nog wel een schrikmoment teweeg gebracht bij Jacqje...lekker aan de wandel (ik was een halte te vroeg uitgestapt en dacht, ach..loop dat stukje verder wel). Maar op een gegeven moment liep t pad dood en kon ik alleen maar een zandweggetje in, dus dat maar gedaan..loop ik op mijn slippertjes niks vermoedend op t paadje schiet er ineens een slang de weg over...whaaaaaa...wie er harder schrok weet ik niet maar ik kreeg een hartverzakking. Dus ik met zweet in mn handen doorlopen om ineens tot de conclusie te komen dat als ik doorloop, er ongetwijfeld méér zullen zijn, dus hoppa..rechtsomkeert. Oh neeeee...dan moet ik weer langs dat andere monster, die in mijn ogen inmiddels in 1 minuut volwassen was geworden en mij met bloeddorstige oogjes aan zat te staren van: 'kom maar...kom maar...', brrrr.dus : jump en hárd lopend terug naar de bewoonde wereld.

Toen Rob vrij was zijn we samen Praag in gegaan. Heerlijk! Lekker slenteren tussen alle toeristen, genieten van alle moois dat de stad te bieden heeft, toch weer andere dingen zien dan ik maandag heb gezien. Lekker een drankje genuttigd bij het terrasje aan het water en daarna via de Karlsbrug een restaurant opgezocht die we vanaf de andere kant rivier al hadden gespot. Rob herkende de brug van de film Triple X en vroeg zich af of de opnames werkelijk hier waren gemaakt. Tijdens ons etentje geverifieerd bij de bediening en inderdaad waren de opnames hier gemaakt. Saillant detail: de 1e stuntman die de bewuste stunt voor Van Diesel deed (aan een parachute achter de boot aan hangen) had de situatie verkeerd ingeschat en zijn nabestaanden konden daarna gebruik maken van zijn gevarentoeslag :-( . Tja...dat soort zaken hoor je dan niet bij 'the making of..'.

We hebben zalig gegeten en heerlijk genoten van de tijd in een prachtige omgeving. Heerlijk gelachen, en zelfs mijn lief was totaal ontspannen en happy (de foto's spreken boekdelen) Trouwens, je moet hier geen last hebben van hoogtevrees want dan loop je letterlijk tegen een probleem aan bij het betreden van de ingang van de metro :-) check de foto's...

Teruggekomen op de hotelkamer nog na genoten met een heerlijke rosé en de luiken dichtgedaan. Vandaag is het weer een prachtige dag, en ik ga eens bedenken wat ik ga doen vandaag.

  • 21 Mei 2014 - 16:53

    Fennie Hofkamp:

    Leuk hoor, je schrijft net zo grappig als papa!
    Ik vond Praag zelf ook een hele leuke stad eigenlijk leuker dan Parijs.
    Ik had nog wel een leuk boek over Praag gehad.
    Geniet ervan, ik zie veel dingen die wij ook hebben gezien.

    Groetjes.

  • 22 Mei 2014 - 09:12

    Reint Hofkamp:

    Zo te lezen is Praag nog steeds de moeite waard om te bezoeken. En eigenlijk heb je een heel bijzondere ontdekking gedaan; de pratende slang waardoor, tijdens de Synode in Assen in 1926, binnen de gereformeerde kerk een scheuring ontstond, bestaat dus toch! En jij hebt haar, want de meeste slangen zijn vrouwen, ontmoet. Fijne vakantie verder! XXX

  • 23 Mei 2014 - 09:28

    Jacqueline Keur-Hofkamp:

    Whahahaha... dank je wel papa voor deze bijzondere omdenk methode! xxx tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 41079

Voorgaande reizen:

19 Januari 2024 - 28 Januari 2024

Wintersport 2024

03 Maart 2023 - 11 Maart 2023

Servus aus Serfaus

10 Juni 2022 - 21 Juni 2022

Bom dia, Lisboa

27 September 2021 - 06 Oktober 2021

Zomervakantie 2021, Griekenland, Kreta

27 Augustus 2020 - 12 September 2020

Zomervakantie 2020 - Rondreis Portugal

25 Oktober 2019 - 30 Oktober 2019

Girls week @Lissabon

30 Augustus 2019 - 14 September 2019

Frankrijk 2019

21 Februari 2019 - 02 Maart 2019

Wintersportvakantie

31 Augustus 2018 - 15 September 2018

Frankrijk 2018

19 September 2017 - 27 September 2017

Zweden

19 September 2015 - 11 Oktober 2015

Zweden - Frankrijk - en verder

12 September 2014 - 21 September 2014

Dordogne

19 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Feelin' like a first Lady

Landen bezocht: