Dag 1 de trip naar Zweden - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 1 de trip naar Zweden - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 1 de trip naar Zweden

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

20 September 2015 | Zweden, Gotenburg

Vrijdag ergens in de vroege avond het besluit om te gaan rijden. We verwachten er ongeveer 15 uur voor nodig te hebben om in Götenburg te komen. Het eerste stuk gaat voorspoedig. Vlak voor Bremen krijgen we de melding van een file tussen Bremen en Hamburg, lengte 11 km en twee uur vertraging, advies omrijden over de A27 en vervolgens de A7 naar Hamburg. Voor het eerst niet eigenwijs gedaan en het advies opgevolgd en maar goed ook, eenmaal bij Hamburg was de file wel korter maar de vertraging ongeveer het zelfde (volgens de melding op de radio). Na drie maal een wegopbreking van ongeveer 10 km per keer eindelijk in Denemarken. de rest van de rit ging eigenlijk heel soepel. We merkten wel dat we last kregen van vermoeidheid en hebben zo'n 200 km voor de eindbestemming besloten om even een uurtje te slapen in de auto. rond een uur of negen in de morgen reden we Götenburg binnen. Al met al duurde de rit niet de verwachte 15 uur maar slechts 13 uur. Tijd voor een ontbijtje, lekker Frans, en dat in Zweden. Nog even een berichtje aan de eigenaar van de B&B dat we iets eerder zijn dan gepland om vervolgens te genieten van een welverdiend uurtje slaap voor we dochter lief / lief dochter gaan opzoeken. 's Middags naar Allie om daar de dozen uit te laden en lekker bijkletsen, even lichte paniek omdat we bijna een parkeerbon kregen, hier is het bijna overal betaald parkeren en waar dat niet is mag je maar tien minuten staan. Later die middag naar het pretpark (Liseberg) waar we Victor voor het eerst ontmoeten, gelijk maar met zijn ouders en kinderen. We hebben de dag afgesloten met een super gezellig etentje bij Hard Rock Cafe Götenburg.

• 21 September 2015 - 12:18

Reint Hofkamp:

Fijn dat de reis zo voorspoedig is verlopen. En nu maar genieten van je dochter (met aanhang) en de stad. Dor vooral de groeten en kussen aan Alejandra. En natuurlijk ook voor jullie. XXX