Zweden, dag 3 - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Zweden, dag 3 - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Zweden, dag 3

Door: Jacq.

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

22 September 2015 | Zweden, Gotenburg

Gisteren een dag gehad waarin we relatief weinig hebben gedaan. Eerst lekker uitgeslapen en ontbeten. Daarna op ons gemakkie gedoucht en aangekleed. We hadden met Allie afgesproken dat we haar op zouden halen in Kungsbacka waar ze Victor had geholpen met wat werkzaamheden. Dit liep echter even allemaal anders omdat zij later waren dan verwacht. Wij wilden via de 158 richting de kust om zo naar beneden te rijden, maar waren eerst al een half uur kwijt in Gothenborg (soms, héél soms is mijn a.s. wel wat eigenwijs en weet ie t wel zonder navigatie :p ) maar goed, geen haast dus de stemming bleef er prima in. Hahahahaha,,,, uiteindelijk heb ik (Jacq.) tóch maar even een plaats opgezocht die als leidraad kon dienen om ons toch richting kust te krijgen en toen zagen we op een gegeven moment zelfs water verschijnen. Het vreemde is dat ze hier niet echt wegen hebben die langs de kust gaan, er zijn geen duinen en de dorpen liggen letterlijk aan zee. Onderweg in een leuke konditorei een broodje gegeten. Het plaatsje waar we waren was echt zo'n plaatsje uit Pippi Langkous, helemaal geinig. In de konditorei zelf was een leuke wandschildering waardoor je vanzelf het verhaal ging verzinnen dat erbij zou horen. Iets met een koning die op bezoek komt, en nerveuze mensen, priester enzo. De uitbater wist te vertelen dat de schildering er op was gezet naar aanleiding van een verhaal uit de overlevering dat in een ver verleden een spoorweg heeft gelegen van Gothenborg naar Sarö, en de koning in dit dorp Billdal de opening heeft verricht van het plaatselijk station. Alle, in die tijd bekende, mensen schijnen daarbij aanwezig ge weest te zijn o.a. Selma Lagerlöf. Geinig om te horen en om je eigen verhaal er verder bij te verzinnen. Daarbij was het eten ook nog heelrlijk dus prima om te zitten. En je merkte dat de schildering ook bij andere bezoekers stof tot praten gaf. In Kungsbacka aangekomen kwam Allie met de vrolijke mededeling dat het later zou worden en dat ze dan wel met Victor mee terug zou gaan rijden. Prima, wij zijn toen naar Freeport gegaan. Een soort mini Bataviastad. Leuke winkels gezien en tot de conclusie gekomen dat Zweden toch wel duurder is dan Nederland. Na dat bezoek zijn we terug gegaan naar ons tijdelijke huis en zijn we gezellig gaan yahtzeeën (lekker fout via de laptop/tablet). 's avonds gezellig uit eten geweest met Allie bij Joe Farelli's, arme Victor was nog steeds aan het werk. Vandaag hadden we het plan om de binnenlanden in te gaan met Alliie. We zien wel even want het weer is niet zo gezellig vandaag. Gisteren niet zoveel foto's gemaakt, dus maar een paar.