Zweden, dag 4 - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Zweden, dag 4 - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Zweden, dag 4

Door: Rob & Jacq.

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

23 September 2015 | Zweden, Gotenburg

Dag 4, gisteren dinsdag 22 september. Na mijn (Jacq.) ontbijt en de homemade koffie zijn we gaan douchen en op pad gegaan om Allie op te halen. We hadden afgesproken om te gaan brunchen en mevrouw wilde graag naar 'het Amsterdammertje' voor een broodje kroket (...) dus zo gezegd zo gedaan...op naar 'het Amsterdammertje' . Grappig om te zien dat er in iedere buitenlandse stad wel ergens zo'n toko is. Rob nam de daglunch: aardappelpannenkoekjes met gebakken bacon en jam en kwam daarmee terug in zijn kindertijd...de aardappelpannenkoekjes van zijn moeder. Na de lunch doorgereden naar de Masthuggen Kerk. Nu neemt Rob het even over...
Deze bijzonder mooie kerk, echt de moeite van een bezoek waard, ligt op 1 van de hoogste punten van Gotenburg. het uitzicht over de haven en stad is dan ook geweldig. Allie die toch al een paar maanden hier woont kende dit stekje ook nog niet en genoot ook van het uitzicht. Nadat we buiten uitgekeken waren de kerk van binnen bekeken. Zelden zo'n mooie kerk gezien. De combinatie van steen en hout voorzien van heel veel snijwerk is een lust voor het oog. Het had er alle schijn van dat de kerk werd voorbereid voor een dienst iets waar wij dan weer niet op voorbereid waren dus ons heil maar ergens anders gezocht. In het (oude)centrum van de stad naar "Kronhusbodarna" een verzameling van winkeltjes variërend van glasblazerij tot chocolaterie en speelgoedwinkel tot potenbakkerij en er was nog meer te zien. Nadat we ons hadden getrakteerd op een kop koffie met iets er bij zijn we naar een geheel andere kerk gelopen, de viskerk. Dit is een markthal met (uiteraard) vis en aanverwante artikelen. Niet helemaal wat ik er van gehoopt had, het was tamelijk klein, maar heeft toch een dusdanig ruim assortiment dat Jacqueline nu haar befaamde markreelsalade staat te maken op verzoek van dochterlief. Dit alles gezien hebbend zijn we nog wat wezen zwerven door de stad om aansluitend Allie naar huis te brengen zodat een ieder zich kon gaan voorbereiden op het diner. Nu neemt Jacqueline het weer over.....
Wij zijn ondertussen naar Joe's and Juices gegaan. Daar gezellig een koffie gedronken, ons verlekkerd aan het schitterende behang op de wal ("wil ik ook...wil ik ook") en heerlijk gekletst over van alles en nog wat, want 30 jaar 'inhalen' is onmogelijk maar geeft zéker stof tot een goed gesprek zo nu en dan. Rond 19 uur naar ons meetingpoint gelopen ( HRC vanzelfsprekend, hihihihi) en toen met Allie en Victor naar 'Moon Thai' gegaan. Beiden waren helemaal in de nopjes om ons daarheen mee te nemen, nou...het overtrof inderdaad al onze verwachtingen! Vanaf het moment dat je er binnen loopt, waan je je in een dorpje midden in de jungle van Thailand. Werkelijk heel bijzonder en oh zó leuk! We waren voorbereid op junglegeluiden maar tot onze verbazing en hilariteit hebben we alleen maar Bob Marley gehoord. Overigens was de decoratie ook veelal Bob Marley. We moesten even wachten op een plekje en ondertussen hebben we drinken besteld. Omdat ik de BOB zou zijn, ben ik dus voor de applejuice gegaan. Het meisje achter de bar was eigenlijk gewend om coctails te maken en vond mijn 'applejuice a boring drink', dus heeft ze van een simpel glas appelsap werkelijk een klein sprookje gemaakt! Briljant, de foto's zal ik hieronder plaatsen. Get gaf gelijk de sfeer van de avond aan...ontspannen, leuk, gezellig, héérlijk eten en blije hoofden aan onze overkant van Allie en Victor. Zelfs naar hettoilet gaan was daar grapppig...in een boshutje met allerlei oerwoudgeluiden kun je genieten van het uitzicht ver weg de jungle in. Hahahahaha....na deze verrukkelijke avond zijn Rob & ik naar ons tijdelijke huisje gereden en onder het genot van een rosé de dag nog even besproken. Vandaag zijn we van plan om Aeromuseum te gaan. Wordt vervolgd!

• 23 September 2015 - 10:53

Dineke:

Leuke verslagen hoor! Zo te lezen, vermaken jullie je prima in Zweden! Groetjes aan Alejandra en veel plezier nog de komende dagen! :) Xxx

• 23 September 2015 - 12:12

Reint:

Nou nou, is dit vakantie of een werkweek? Jullie hebben het er maar druk mee. Maar heel leuk om te lezen wat jullie allemaal uitspoken. Groetjes aan iedereen daar en nog heel veel plezier. Ook uitrusten hè? Daar is het vakantie voor. XXX

• 23 September 2015 - 22:04

Jacqueline Keur-Hofkamp:

Hahahaha...het is vakantie hoor! En ja...we rusten zéker goed uit want zijn tot nu toe nog geen dag voor 09:00 uur wakker geweest. We vinden het beiden wel erg leuk om dingen te bekijken dus daar genieten we absoluut van, en ook al lijkt het een volle dag, tussendoor wordt heel vaak en veel koffie gedronken hoor...hihihiihi... xxx