Zweden, dag 6 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Zweden, dag 6 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Zweden, dag 6

Door: Jacq.

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

25 September 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Onze laatste ochtend in Zweden voor deze vakantie.
Voor het eerst in de vakantie ook weer de wekker gezet omdat we hadden afgesproken om met Allie te gaan ontbijten. Aangezien zij moest werken om 10:30 uur, hadden we besloten om haar om 09:00 uur op te halen thuis. Dus ja...toen om 07:00 uur de wekker ging was dat effe weer wennen! Kalm aan onze laatste spullen ingepakt, nog even een kop koffie met onze gastheer gedronken en toen op naar de Gibraltargatan. Hemeltje lief, wat was het drúk op de wieg! Dat waren wij niet gewend natuurlijk omdat we de afgelopen dagen later de deur pas uitgingen. Snel even langs de Starbucks om een city mok te halen voor een verzamelaar en toen op naar Allie. Die stond al ongeduldig te wachten. Heerlijk uitgebreid en gezellig ontbeten bij een mooie tent. Daarna ons kind eruit gezet bij HRC, afscheid genomen (en nee...géén tranen op dat moment :p ) en wij zijn daarna doorgereden naar Denemarken. We wilden Copenhagen aandoen en daar aangekomen was het even zoeken naar het centrum maar toen we daar eenmaal waren! Wat een prachtige mooie binnenstad en wat hebben we gelachen toen we het Hard Rock Café in het oog kregen! Allie had namelijk tijdens het ontbijt zitten klagen dat er in heel Zweden geen eens een KFC was! Mc Donaldsen genoeg maar geen KFC. Wat zagen we in Copenhagen? De Starbucks, Hardrock Café, 7-eleven (Allie's favoriete tent om sigaretten en Red Bulll te halen), Mac én de KFC náást elkaar!!! Allie gelijk een panorama foto gestuurd met de opmerking om misschien toch maar te gaan verhuizen. Hilarisch! Een koffie gedaan in Starbucks en daarna toch besloten om richting Nederland te gaan rijden en Copenhagen een keer een lang weekend te pakken. Het was inmiddels bijna 14:00 uur en anders zou het alsnog nachtwerk worden. Dus de auto gepakt en door de file's heen richting NL gereden, In Odense gestopt om even een 'klein' hapje te eten! Nou...inmiddels weten we dat in de Scandinavische landen het begrip 'klein hapje' op een ander formaat ligt dan bij ons. 2 voorgerechten (soep en een zalmtartaartje met een geroosterd broodje en soep en een frietje voor Rob) waren volledige maaltijden die we beiden gewoonweg niet op konden. Maar goed...geen klagen want je krijgt overal waar voor je geld!

Daarna de weg vervolgd naar Nederland. Veel, heel veel regen en nog meer wegopbrekingen later rond middennacht Groningen binnengereden. het was toen 00:02 en dus Michel even gebeld om te feliciteren en toen op het Julianaplein besloten om maar 'effe' een bakkie te gaan halen om persoonlijk te feliciteren. Zo gezegd zo gedaan, gezellig een uurtje bij mijn broer gezeten en daarna naar huis gereden. Ik heb tot Zwolle gereden en toen het stuur uiteindelijk aan Rob overgegeven om vervolgens wakker te worden bij de parkeergarage. Thuis nog even een borrel genomen op de mooie, gezellige, leuke en prachtige dagen in Zweden om daarna als een blok in slaap te vallen.