dag 4 Frankrijk - Reisverslag uit Péron, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu dag 4 Frankrijk - Reisverslag uit Péron, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

dag 4 Frankrijk

Door: Jacq.

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

02 Oktober 2015 | Frankrijk, Péron

Gisteren het reisverslag niet gemaakt, dus nu de laatste up-date.
's Morgens vroeg hebben Jamilla en ik Senna naar school gebracht. Rob lag nog heerlijk in dromenland. We hadden geen plannen verder dus hebben we rustig aan gedaan. Jamilla is rond 10en naar Genève vertrokken en ik ben toen heerlijk relax gaan douchen. Rob kwam rond half elf tot levenen samen hebben we toen Senna opgehaald. Dat is hier op zich top geregeld trouwens: de kinderen komen onder begeleiding naar buiten, blijven achter een afgesloten hek wachten tot de betreffende ouder zich komt meldenen krijgt dan het kind door het hek heen geschoven. En oh ja, detail: als de ouders niet kunnen en het kind wordt door een ander opgehaald moeten de ouders dat schriftelijk laten weten aan de juf, ondertekend en wel en dan mag de derde het kind ophalen. Jamilla had wel doorgegeven dat we Senna woensdag zouden ophalen maar niet voor gisteren. Dus toen we op school aankwamen...geen Senna :-( gelukkig herkende een juf mij en riep je de juf van Senna erbij. In gebrekkig frans heb ik kunnen duidelijk maken dat we haar mee zouden nemen en ze 's middags thuis zou blijven. Dus werd ons kleine draakje uit de klas gehaald en overgedragen aan oma. Ze was er een beetje beduusd onder en gaf aan dat ze moest huilen en om mama had geroepen. Dus tja...aan ieder voordeel zit toch ook een nadeel.
Vervolgens hebben als troost maar lekkere pain de chocolat en croissants gehaald. Senna had het eerste chocloladebroodje in de auto al op trouwens, de boef.
De rest van de dag hebben we lekker thuis doorgebracht. Het was schitterend mooi weer, korte broeken en hemdje weer. Dus genoten, alledrie.
Senna is fijn aan het spelen geweest met opa en ik heb ff wat kleine huishoudelijke dingen gedaan in huize Hodenius/Morren. Daarna zelf ook de zon in en niks doen. Later op de middag boodschappen gedaan, pizza's gehaald om te eten en koffie, want t koffieapparaatmaakt overuren nu wij hier zijn. Senna lag op tijd te slapen en wij hebben toen gezellig de avond yatzee gespeeld. Sander moest ook werken dus die was laat thuis, toen nog even gezellig met hem gezeten en toen ons bed opgezocht. Vandaag hebben we het plan om het meer van Genève rond te rijden, we nemen de kleine gezellig meedus gaan afwachten hoe dat gaat.

Tot of vanavond of morgenvroeg ;-)

• 02 Oktober 2015 - 09:44

Dineke:

Wat een goed systeem in Frankrijk met het ophalen van de kids! :) Geef de kleine boef maar een dikke knuffel en kus van tante Dineke en de groetjes aan Jamilla en Sander! :) Xxx