dag 5 Frankrijk - Reisverslag uit Péron, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu dag 5 Frankrijk - Reisverslag uit Péron, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

dag 5 Frankrijk

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

02 Oktober 2015 | Frankrijk, Péron

Onze laatste dag hier, morgen (zaterdag) reken ik niet mee omdat we dan niet iets bijzonders zullen gaan doen.
Vandaag uitgeslapen tot we de kleine draak hoorden roepen naar Jamilla dat ze wakker was. Jamilla even laten liggen en met Senna ontbeten.
Daarna rustig aan gedaan, inmiddels was haar moeder ook uit bed om te werken en tegelijk de deur uitgegaan. Jamilla naar haar werk en wjj zijn een 'rondje meer van Genève' gaan doen. Overigens heet dat meer in werkelijkheid niet eens het ' meer van Genève'. Bijzonder.

Een leuke dag gehad, prachtige dorpen/stedengezien. Van authentiek frans en oud tot het 'modain & rich'. De steden Evian en Montreux bijvoorbeeld, ongelofelijk als je daar doorheen rijdt. Ze noemen de streek zelf : le petit riviera' maar t is ook écht zo! Ikben nooit in st.Tropez geweest maar kan me indenken dat het er zo uit moet zien. Ik durfde er tenminste niet te gaan parkeren en een ijsje te eten want zag de bankrekening ernstig dalen. Maar wel een prachtig mooie trip. Kennis gemaakt met de prototype fransoos. In een leuk uitziend dorpje gestopt omdat a) Senna moest plassen en b) we een broodje wilden eten. Zo gezegd zo gedaan, mooi uitzicht op het meer,lekker vol met mensen. Dus ik met de kleine naar t toilet, Rob ondertussen bestellen, nou vergeet t maar! Toen de dame in de bediening hoorde dat Rob engels wilde spreken was ze ineens verdwenen! Hij was ernstig verbolgen ( in zijn eigen uitdrukking: zeiknijdig) want er was alleen de mogelijkheid tot menu's. Tot mijn stomme verbazing en irritatie werden er mensen die ná ons binnen waren gekomen eerder geholpen. Sterker nog, zij hadden voorgerecht al voor wij uberhaupt iets hadden kunnen bestellen.
Mijn natuur kwam naar boven en ik stond al boos opom Senna uit de stoel te hijsen toen madame aan kwam rennen. Eigenlijk wilde ik al bedanken maar mijn keurige husband-to-be ging toch maar bestellen met als excuus dat Senna iets moest eten. Na die lunch verder gereden en mooie leuke stekjes gezien. Lavaux was ook prachtig! Een wijngebied tegen de bergen op, met een fantastische watervalen uitzicht op t meer. Hier hebben we Senna verwend met een (kinder) ijsje van 'hello Kitty' van €3, 00, pffft. Maar goed, t was t waard! Toen uiteindelijk gekozen om, gezien de tijd, via de snelweg vanuit Lausanne terug te rijden, nou...feeeestje!! , Door Lausanne heen, volop in de spits en dusfile. Over een km of 2 meer dan een half uur gedaan. Efin, uiteindelijk aangekomen in Genève om Senna te verwennen met een Happy Meal. Rob & Sander zijn nu bezig met kasten in elkaar zetten en een tafeltje en een stoeltje voor Senna. Morgen is nog even onduidelijk wat we gaan doen want Senna heeft haar eerste verjaardagsfeestje, van 10-12 uur waar ze meer dan 40 min (!! ) voor moeten rijden, Sander wil naar een skibeurs, kortom....we laten ons verrassen. In ieder geval vliegen wij om 16:20 uur terug en zit de tweede week er alweer op.

Tot morgenavond, dan lezen jullie hoe morgen afgelopen is!
Liefs