dag 6 - 3 oktober - Frankrijk - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu dag 6 - 3 oktober - Frankrijk - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

dag 6 - 3 oktober - Frankrijk

Door: Jacq

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

03 Oktober 2015 | Zwitserland, Genève

Vandaag geen plannen. De familie was vrij, Senna had een feestje maar tot diep in de avond was het niet duidelijk of ze daar heen zouden gaan.
De avond ervoor was het erg druk geweest op Jamilla haar werk en was ze pas laat ( en ernstig vermoeid) thuis. Verrast waren we dan ook toen we in de ochtend verblijd werden door een bezoekje van ons heerlijke kleinkind op bed...'opa, oma Senna is wakker!' jaja...nou opa & oma toen ook. Jamilla had nog een inkoppertje: 'als jullie mee willen naar het feestje van Senna moet je over 20 min. klaar staan. Nou....wij hebben bedankt! Dus toen de fa. Chaos & Paniek de deur uit was hebben wij op ons gemak nog een kop koffie gemaakt en zijn ons gaan douchen. Daarna boodschappen gehaald, en lekker ontbeten. Ik heb vervolgens het huis lekker opgeruimd zodat ze 's middags in een net huis thuis zouden konen en toen hebben we de koffers in de auto gezet en zijn we rustig aan richting Genève gereden. Afgesproken met Jamilla dat we daar nog iets zouden drinken met z'n allen, dus een tearoom opgezocht en daar ons laatste bakkie met Jamilla, Sander en Senna gedronken. Vervolgens hebben ze ons naar het vliegveld gebracht en hebben wij daar nog even een bakkie genomen tijdens het wachten. Bijzonder en een klein beetje beangstigend was het moment dat wij door de security moesten. Bij Rob ging vanzelfspr:kend het rode lampje branden en moest hij zijn schoenen uit doen en opnieuw er doorheen. Mij werd verzocht om mijn beide handen om te keren en werd er een soort detector overheen gehaald evenals bij mijn voeten. En wat??? Oók bij mij ging er een rood lampje branden, dus nog een keer een nieuwe check, en wederom bingo. Ik werd inmiddels wel nieuwsgierig waar dat voor zou zijn en wat denk je wat??? 'een explosieve stof melding!'. De douanier maakte er nog een geintje over tegen Rob: 'you're wife is very explosive' maar eigenlijk was het niet geinig. Ik moest aangeven wat mijn bagage was, en bij de derde melding ging hij een andere machine checken. Gelukkig mocht ik daarna door, maar het was toch even vreemd hoor. Reis je verdulleme voor het eerst met alleen handbagage krijg je dit!
In het vliegtuig verder ging alles rustig, prima gegeten en een klame vlucht. Uiteindelijk waren we om 19:30 weer thuis. Een geweldige week afgesloten en blij dat we ook de oudste en aanhang hebben kunnen zien.