Dag 4 - Kungälv, Zweden - Reisverslag uit Kungälv, Zweden van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 4 - Kungälv, Zweden - Reisverslag uit Kungälv, Zweden van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Kungälv, Zweden

Door: Jacqui

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

22 September 2017 | Zweden, Kungälv

Gisteren een lange maar vooral relaxe dag gehad.
Allebei moesten we bijkomen van de lange reis en het overslaan van een nacht!

's ochtends eerst lekker uitgeslapen en nadat we fris en fruitig waren na een heerlijk verkwikkende douche, zijn we boodschappen gaan halen in de plaatselijke (bij nader inzien zelfs de regionale) grote supermarkt City Gross.

Een soort Lidl maar dan in groothandelvorm....voor vrouwen én mannen een fantastische winkel!
Heerlijke broodjes ( de keuze is reuze...), 189 duizend soorten peper..man man ALLES zag er uit om gelijk mee te nemen!

Gelukkig werk ik met boodschappenlijstjes en ben ik niet van de verleidingen, dus behoudens een pot chocopasta hebben we de boodschappen gehaald die we moesten hebben en hebben we thuis heerlijk gebrunchd...want het was inmiddels gewoon 12:30 uur.

's middags eigenlijk niet veel gedaan. Lekker gelezen, muziek geluisterd en genoten. Omdat Alejandra & Victor 's avonds zouden komen eten hebben we nog even gecheckt wat we inmiddels hadden.
Omdat ze zich hadden verheugd op tonijnsalade, toch nog even terug naar de CG om een extra tonijn te halen. Daar aangekomen bedachten we dat we ook wel wijn konden meenemen voor 's avonds!
Nou..zoeken zoeken...en ja hoor eindelijk gevonden, een Merlot voor Rob en een Riesling voor mijzelf. lekker!

's middags een ouderwets potje stressen gedaan samen, hilarisch!! Was voor Rob de eerste keer (oké..het kaartspel dus! ;p) en voor mij al jaren geleden. Dus even de handleiding erbij via my best friend Google...en gaan met die banaan. GEWELDIG! Lachmomenten.

Om even voor achten heeft Rob de kids opgehaald en ik de tafel in orde gemaakt. Een gezellige, leuk en lekkere avond gehad. Met nog een zweedse specialiteit: gebakken haring ( de Zweedse naam houdenn jullie tegoed!). We hadden het met Alejandra en Victor over de wijn, dat deze toch écht niet duur was in de CG, want voor omgerekend een kleine € 4,00 per fles hadden we dus die Merlot en Riesling. Alejandra begon te lachen en zei heel droog: 'dan is het vast alcoholvrije wijn'...nou dát leek ons zo vreemd maar inderdaad : alkoholfritte.
Godsamme...dus niks lekkker wijntje maar gewoon ranzige duivensap!
Wel weer een slappe lach moment omdat Rob hier toch wel patent op heeft en hij óók aan Allie en Victor dus zijn ervaringen kon delen.

Om dat VIctor erg moe was hebben we ze niet al te laat aar huis gebracht. Zelf ook niet te laat op bed gegaan en goed uitgeslapen vanmorgen.

Net klaar met ontbijten, Rob heeft net gedouchd en ik ga nu mezelf opfrissen. De plannen voor vandaag zijn niet spectaculair: we gaan naar een Chocolade-en Dropfestival...hahahahha...mét Alejandra vanzelfsprekend en als het goed is gaat Martha ook mee ( een vriendin van Allie). Efin, het zal leuk worden ongetwijfeld.
En daarna izien we vanzelf wel hoe de dag verder verloopt.

Jullie gaan ons weer lezen! Voor nu iedereen een fijne dag!
Liefs,
Jacqueline

• 23 September 2017 - 11:02

Reint:

Leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. Wat is 'stressen'? Ik snap wel dat zoiets je overkomt, maar als kaartspel? Nooit van gehoord. Fijne tijd verder. xxx