Dag 11, 10 september - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 11, 10 september - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 11, 10 september

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

10 September 2018 | Frankrijk, Castellane

Vanmorgen een wat langzame start.
Het is wat bewolkt en fris buiten. Voor vandaag staat niet iets speciaals in de planning dus onder het genoy van een kopje koffie zitten we te bedenken wat we eens kunnen gaan doen.

De rode rotsen route oppert Jacqueline. Ik ben voor.
Eerst lopen we even naar de receptie om een uitgebreide route beschrijving te halen.
Onderweg naar het 'startpunt' van de route komen we langs Entrevaux een middeleeuws dorp met vesting er boven.
We hebben in Entrevaux even de tijd genomen om wat rond te kijken en de kathedraal te bewonderen. De weg omhoog naar de vesting hebben we maar gelaten voor wat het was.

Door naar de rode rotsen route. Eenmaal op de route veranderd het landschap inderdaad spectaculair. Op een gegeven moment rijdt je door een dal met overal om je heen rode rotsen. Het voelde een beetje sinister aan. Ongeveer halverwege de route in Beuil gestopt voor wat eten en wat drinken.

En door naar Valberg een skiresort waar alles nog in ruste was maar waar je weinig fantasie nodig had om je de winterse drukte te kunnen voorstellen. Net buiten Valberg was volgens de routebeschrijving een parkeerplaats waar je even MOET stoppen omdat het uitzicht daar echt uitzonderlijk spectaculair is. Wij dus braaf gestopt en eerlijk is eerlijk de beschrijving was ook hierin accuraat. Wij vonden het panorama echt fantastisch.
Na deze laatste stop hebben we de weg terug genomen naar de camping. Het mooie van deze streek is dat je je geen seconde verveeld met de uitzichten die je hier hebt.

Terug op de camping gegeten, potje prut van de skottelbraai. Na de afwas de buren uitgenodigd voor een kopje koffie en later nog een ander drankje. Na een gezellige avond toch wat laat naar bed voor ons doen hier, dus de plannen voor Nice en Monaco maar een dagje uitgesteld.
Welterusten.