Dag 12, 11 september - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 12, 11 september - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 12, 11 september

Door: Jacqui

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

11 September 2018 | Frankrijk, Castellane

Geen bijzondere plannen vandaag.
Nice en Monaco opgeschoven naar morgen i.v.m. een bijzonder gezellige avond ervoor met veel drank en leuke buren.

Kalm aan ontbeten, en toen bedacht dat het wel leuk kon zijn om Annot te gaan bezoeken.
Een dorpje met huizen opgebouwd van grey-stones (zwerfkeien) en op dat moment ook een markt.
Dus in de auto naar Annot. De afstanden hier zijn eigenlijk minimaal, maar doordat we in de (soms hóge) bergen rijden, doe je over 12 kilometer gerust een half uur dus echt op tijd waren we niet helemaal maar ach...vakantie, dus who cares?

Aangekomen in Annot, eerst het marktje bezocht. Een typisch frans marktje met inderdaad de kruiden, de knoflook, hammetjes en kaasjes.
Gezellig over de markt gekuierd, bij vertrek een overheerlijk stuk kaas en een stukje ham gekocht, mjammie, lekker.

Toen het historische centrum Annot in, wat weer een prachtig dorp!
Mooi al die historie van dit soort dorpjes, ooit als vestingdorp in de hoge bergen opgebouwd. Het ene straatje was nog mooier dan de ander, maar allemaal even pitoresk. Eigenlijk is het een grote vesting, bestaande uit allemaal steegjes waar woningen zijn gebouwd, heel compact maar wel als volledig dorp.
Práchtig, mét een Notre-Dame (inmiddels vermoed ik dat bijna iedere kerk hier Notre-Dame heet) en een eigen kerkfhof.
Ook daár natuurlijk nog even gekeken en wat ben ik blij dat ik als Préposé aux funérailles hier niet hoef voor te lopen! Mensekinderen, dan kwam ik er zelf naast te liggen, zó steil en hoog.
Maar wel weer schitterend mooi en ontroerend.

Na dat bezoekje lekker naar de camping terug gegaan en de zwemspullen gepakt en het zwembad opgezocht.
Hier heerlijk gezwommen, gelegen, gelezen en na een uurtje of 3 hielden we het voor gezien.
Terug naar de tent, waar we nét aan een drankje zaten, toen de buurman aan kwam met een fles wijn, met de opmerking: 'Astrid heeft wijn gekocht en vind dat we het moeten delen', dus de stoelen meegenomen naar de buren die lekker aso midden op het pad zaten ( daar was namelijk nog zon) en heerlijk de avond doorgebracht met wijn(-en) , bier, chips, kaas en ham.
Ontzettend gelachen en genoten.

(verklaring: Astrid is mijn con-collega van Yarden In Lelystad, als ik een crematie heb in Lelystad (en die heb ik best vaak!) dan kom ik altijd bij Astrid op kantoor. Toen bleek dat we tegelijkertijd op deze camping zouden staan, was de hilariteit dan ook groot!)

Morgen gaan we naar Nice en Monaco; dus we zijn redelijk op tijd opgestapt bij de buren en gaan nu ons bed opzoeken!

Tot morgen,
Jacq.

• 12 September 2018 - 22:39

Je Vader...:

Ik ben blij te lezen dat jullie je zo vermaken. Ga vooral zo door. Liefs van ons uit Suriname. XXX