Dag 7 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Rob en Jacqueline.

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

28 Februari 2019 | Oostenrijk, Wenen

Vandaag een bijzondere dag. Vandaag een dag dat zowel Jacqueline als ik een item op onze bucked list kunnen afvinken. We zijn vandaag naar Wenen gereden.

Vanmorgen vroeg op (06:30 de wekker) douchen en in de auto op weg. Het is een kleine twee en half uur rijden naar het centrum van Wenen.

We zijn eerst naar het paleis van Sissi, Schönbrunn, gereden. Daar hebben we de auto geparkeerd en vervolgens het paleis bekeken. De rondleidingen doen we, of Jacqueline alleen, op een later tijdstip nog wel. We hebben namelijk wel besloten dat we Wenen nog een keer willen bezoeken met een steden trip.

Na Schönbrunn zijn we met de hop on hop off Wenen in gereden.
De eerste hop off voor ons was paleis Belvédère. Daar vandaan zijn we via de prachtige tuinen, die in de lente of zomer vast nog mooier zijn, naar het oude centrum van Wenen gelopen. Eén van de dingen die persé gekocht moest worden is een pandora aandenken aan Wenen. Jacqueline heeft een pandora kroon van Sissi gekocht voor aan haar armband. Een aankoop die past bij deze prachtige dag en mijn geweldige vrouw die één van de dagen van haar leven had.

Nadat we weer een opstap punt voor de hop on hop off hadden gevonden zijn we, met de bus, naar Prater gegaan. daar hebben we wat gegeten, wat rongelopen en een kop koffie / glas bier gedronken.

Hierna gaat Jacqueline verder om de zaken die ik ben vergeten aan dit reisverslag toe te voegen. Ik wil afsluiten met dat we een prachtige dag hebben gehad in een prachtige stad.

Nou, volgens mij heeft Rob niet veel vergeten. Het paleis was werkelijk letterlijk een plaatje! Het was écht heel bijzonder om daar te lopen, waarvan ik al ruim 35 jaar de films ieder jaar wel bekijk. En ja, de kamers bezoeken doe ik nog wel een keer, want dat wil je je man niet aandoen.

Wenen is werkelijk een bijzondere prachtige stad, schoon ook vooral.
Veel historie, en de Hop on Hop off is een geweldige uitvinding. Het was voor mij de eerste keer dat ik in zo'n bus heb gezeten, maar wat ontzettend leuk! En je leert er ook nog eens veel door.

ik kan me alleen maar aansluiten bij mijn fantastische man: het is absoluut nog een keer een (langer) bezoekje waard in de vorm van een stedentrip.
Er zijn toch wel wat dingen die we/ik dan uitgebreider willen/wil gaan bekijken!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Jacqueline

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 41134

Voorgaande reizen:

19 Januari 2024 - 28 Januari 2024

Wintersport 2024

03 Maart 2023 - 11 Maart 2023

Servus aus Serfaus

10 Juni 2022 - 21 Juni 2022

Bom dia, Lisboa

27 September 2021 - 06 Oktober 2021

Zomervakantie 2021, Griekenland, Kreta

27 Augustus 2020 - 12 September 2020

Zomervakantie 2020 - Rondreis Portugal

25 Oktober 2019 - 30 Oktober 2019

Girls week @Lissabon

30 Augustus 2019 - 14 September 2019

Frankrijk 2019

21 Februari 2019 - 02 Maart 2019

Wintersportvakantie

31 Augustus 2018 - 15 September 2018

Frankrijk 2018

19 September 2017 - 27 September 2017

Zweden

19 September 2015 - 11 Oktober 2015

Zweden - Frankrijk - en verder

12 September 2014 - 21 September 2014

Dordogne

19 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Feelin' like a first Lady

Landen bezocht: