Dag 7 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Rob en Jacqueline.

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

28 Februari 2019 | Oostenrijk, Wenen

Vandaag een bijzondere dag. Vandaag een dag dat zowel Jacqueline als ik een item op onze bucked list kunnen afvinken. We zijn vandaag naar Wenen gereden.

Vanmorgen vroeg op (06:30 de wekker) douchen en in de auto op weg. Het is een kleine twee en half uur rijden naar het centrum van Wenen.

We zijn eerst naar het paleis van Sissi, Schönbrunn, gereden. Daar hebben we de auto geparkeerd en vervolgens het paleis bekeken. De rondleidingen doen we, of Jacqueline alleen, op een later tijdstip nog wel. We hebben namelijk wel besloten dat we Wenen nog een keer willen bezoeken met een steden trip.

Na Schönbrunn zijn we met de hop on hop off Wenen in gereden.
De eerste hop off voor ons was paleis Belvédère. Daar vandaan zijn we via de prachtige tuinen, die in de lente of zomer vast nog mooier zijn, naar het oude centrum van Wenen gelopen. Eén van de dingen die persé gekocht moest worden is een pandora aandenken aan Wenen. Jacqueline heeft een pandora kroon van Sissi gekocht voor aan haar armband. Een aankoop die past bij deze prachtige dag en mijn geweldige vrouw die één van de dagen van haar leven had.

Nadat we weer een opstap punt voor de hop on hop off hadden gevonden zijn we, met de bus, naar Prater gegaan. daar hebben we wat gegeten, wat rongelopen en een kop koffie / glas bier gedronken.

Hierna gaat Jacqueline verder om de zaken die ik ben vergeten aan dit reisverslag toe te voegen. Ik wil afsluiten met dat we een prachtige dag hebben gehad in een prachtige stad.

Nou, volgens mij heeft Rob niet veel vergeten. Het paleis was werkelijk letterlijk een plaatje! Het was écht heel bijzonder om daar te lopen, waarvan ik al ruim 35 jaar de films ieder jaar wel bekijk. En ja, de kamers bezoeken doe ik nog wel een keer, want dat wil je je man niet aandoen.

Wenen is werkelijk een bijzondere prachtige stad, schoon ook vooral.
Veel historie, en de Hop on Hop off is een geweldige uitvinding. Het was voor mij de eerste keer dat ik in zo'n bus heb gezeten, maar wat ontzettend leuk! En je leert er ook nog eens veel door.

ik kan me alleen maar aansluiten bij mijn fantastische man: het is absoluut nog een keer een (langer) bezoekje waard in de vorm van een stedentrip.
Er zijn toch wel wat dingen die we/ik dan uitgebreider willen/wil gaan bekijken!