Dag 8, 6 september - Reisverslag uit Collonges-la-Rouge, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 8, 6 september - Reisverslag uit Collonges-la-Rouge, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 8, 6 september

Door: Jacqui

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

06 September 2019 | Frankrijk, Collonges-la-Rouge

Na een koude nacht vanmorgen geen zin om op te staan.
Uiteindelijk toch mijn bed maar uitgegaan omdat manlief de koffie klaar had. Na de koffie gaan douchen, even een brood gehaald en langs de receptie gelopen om te informeren voor het kanoën.
Terug bij de tent had Rob heerlijk de tafel gedekt, lekkere eitjes gekookt en hebben we heerlijk ontbeten.
Omdat we om 10.00 uur klaar hadden moeten staan voor het kanoën, besloten we om zelf die kant op te rijden en te informeren of we de lange tocht nog konden gaan doen.
Onderweg erheen gaf Rob aan, eigenlijk niet zo veel zin te hebben en zijn we doorgereden naar Collonges-la-Rouge, het mooiste dorp in de Corrèze. Een eindje rijden nog, maar stond wel op ons lijstje om te gaan bekijken en we zaten op de route dus maar 'even' doorgereden.
Bij het dorp aangekomen, merkte je wel dat het écht een toeristische attractie is want alle P plaatsen zijn betaald, tja....

Het dorp zelf is inderdaad sprookjesachtig mooi, De hoofdingrediënten zijn de uit dieprood zandsteen gebouwde huizen die vanaf de 16e eeuw met name als residentie voor de burggraven dienden.
Vandaar ook de meest prachtige huisjes, de één met een nog mooiere toren of nog mooiere gevel!!
In het dorp zelf zijn vooral veel kunstenaars/ ateliers gevestigd; overigens met de mooiste (en duurste) waren: zijden sjaaltjes in allerlei kleuren, mooie handgemaakte schalen in de prachtigste kleuren, beelden, sieraden handgemaakt; te kust en te keur.
Ik heb veel gezien waarvan ik dacht: mooi voor in huis, mooi voor bij die en die trui, mooi in de (toekomstige) tuin, maar bij het zien van de prijzen dacht ik: laat maar!

We hebben wel genoten, het was bijzonder om te zien.

Terug naar Belvès zijn we onderweg nog even bij een E Leclerc binnengewandeld. Gewoon omdat we nog boodschappen nodig hadden en omdat Rob het gewoon leuk vond om zo'n grote winkel in te gaan.
Ik kende de winkel niet, en het is eigenlijk gewoon een soort van Makro maar dan voor particulieren.
En ja...mannen houden daarvan :-)
Ook weer meegemaakt, tenslotte moet je alles een keer meemaken :-)

Teruggekomen op de camping eigenlijk niet veel meer gedaan; een was in de wasmachine gegooid, die hangt nu te drogen in de tent, gegeten en ik zit nu dit verslag te tikken en Rob te puzzelen. Straks even douchen, morgenochtend lekker rustig aan doen. Uitslapen, ontbijten, relaxen en tegen de middag aan naar de markt in Sarlat en het historische centrum daar bekijken.
Dit stond 5 jaar geleden al op ons lijstje, maar toen hadden we ons vergist in de vertrek dag, dus dit jaar de herkansing!

Fijne avond allemaal en voor jullie ook een mooi weekend!
Jacq.

Oh ja...kanoën...géén idee of we dat nog gaan doen...mijn man twijfelt nog...