Dag 13 - 8 september 2020 - Reisverslag uit Peniche, Portugal van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 13 - 8 september 2020 - Reisverslag uit Peniche, Portugal van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 13 - 8 september 2020

Door: Jacqui

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

08 September 2020 | Portugal, Peniche

Op het moment dat ik dit verslag tik, is de rest van het gezelschap gezellig een avondwandeling door Peniche aan het maken.
Vanmorgen begon wat rommelig, Hugo bleek niet fit te zijn, dit leverde Allie lichtelijk stress op, en Rob en ik wilden het tempo er enigszins inhouden zodat we op tijd de rit naar Peniche konden aanvangen.

Uiteindelijk zijn we rond 11.15 uur gaan rijden.
Die arme Hugo wat ziekjes, maar het rijden leidde hem wel af van zijn klachten.
Ik was wat moe, en had aangegeven dat het bezoekje aan Portimao een volgende keer wel kon. We hadden best een rit voor de boeg van een kleine 4½ uur, en daar zou de koffiepauze en de lunch nog bij komen, dus besloten we om rechtstreeks naar Peniche te rijden.
Het was een interessante tocht. Een groot gedeelte van de Algarve weer door, mooi, lekker warm weer, de temperaturen liepen op tot rond de 35 graden, heerlijk.
Koffie bij een lokaal tentje onderweg, een fantastische lunch in Alcáces da Sol, heerlijk.
Met zo'n rondreis is 17 dagen eigenlijk gewoon te kort! Hahahahaha...

Na de lunch, kwamen we door een gedeelte heen met veel industrie.
EN het gekke is, dat je dus zo gewend bent aan het mooie van dit land, dat de zo'n industrieel gedeelte dus niks aan vind :-(
Maar goed, we moesten er wel doorheen, en ach, ook dat heeft op de één of andere manier toch ook wel weet wat.
In Somera bijvoorbeeld, hebben ze op iedere rotonde beelden. Echt grappig!

Verder gereden naar Peniche, waar we de prachtige mooie omgeving weer indoken. Puur genieten die tocht.
Grappig om onderweg met Allie te appen over wat we zagen, dat ging ongeveer zo:
'Mammie, hier links was dat kasteel waar we met kerst waren' ...maar ja, tegen de tijd dat internet in de auto snapte dat er een bericht binnenkwam, waren we dat mooie kasteel al voorbij.
Efin, het was leuk en gezellig.

In Peniche wilden we eerst nog gaan zwemmen maar ik merkte dat iedereen wat gaar en moe was van de reis en in overleg met Rob en Allie en Hugo hebben we besloten om lekker in het appartement te blijven, wat te eten en eventueel een kaartspelletje te doen, en morgen weer actief te worden.

Zo gezegd zo gedaan, onze airbnb opgezocht, en helemaal blij worden. Wat weer een prachtige airbnb, mooi ingericht, attente details dus helemaal leuk.
nadat Allie zich gedoucht had, zijn we samen even boodschappen gaan halen voor het eten en het ontbijt morgen en daarna idd lekker gegeten.

Zoals ik deze blog begon, was het overige gezelschap aan het wandelen. Inmiddels zijn ze terug en zijn er 2 weer weg...iets met een Benfica house...hihihihih.

Morgenochtend gaan we gezellig even Peniche verder bekijken, en dan de rit naar Coimbra vervolgen.

Wordt vervolgd, welterusten!

• 11 September 2020 - 10:06

Reint:

Jammer dat een bezoekje aan het Autódromo Internacional do Algarve (Portimao) er niet van is gekomen. Was zeer zeker de moeite waard geweest. Maar toch, een hele fijn vervolg gewenst en beterschap voor Hugo! XXX