Dag 5, 15 juni 2022 - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 5, 15 juni 2022 - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 5, 15 juni 2022

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

15 Juni 2022 | Portugal, Lissabon

Na een goede nachtrust vanmorgen brak opgestaan. Erg last van mijn benen en heupen; vind het wel een crime, maar ja…iets met ‘je wordt ouder Mama…”.

Vandaag gaan we naar Cascais met de trein; we hebben er veel over gehoord van Alejandra en de treinreis erheen schijnt ook mooi te zijn langs de kust van Lissabon. Zo grappig dat we, nu we eens een keer géén huurauto hebben, we van allerlei openbaar vervoersmiddelen gebruik maken. Zo eerst onze vrienden van Bolt ingeschakeld om ons naar het station bij Cais de Sodré te brengen, daar een retourticket voor de trein gehaald en lekker chill ons naar Cascais laten brengen.

En Allie heeft geen woord teveel gezegd: wat een mooie, boeiende trip! Jammer van de vieze ramen anders had ik ook mooie foto’s kunnen nemen.

In Cascais aangekomen eerst wat rondgewandeld en het prachtig mooie stadje bewonderd, wat een mooi, liefelijk, toeristisch plaatsje. We zijn ondertussen ook de restaurantjes een beetje aan het polsen om te lunchen en ons oog viel op een wonderschone, leuk, apart restaurantje met zowel een garden terras als een roof terras. Omdat het een visueel restaurant is, konden we binnen onze maaltijd samenstellen, in de prachtigste kleurencombinaties, serieus een lust voor het ook….tot Rob hoorde dat het een vegetarisch restaurant was! Klaar, eruit en op zoek naar VLEES , hahahahahaha.

Uiteindelijk heerlijk geluncht bij een Indiaas tentje, lekker met Garlic-Chees Naan en curry. Verrukkelijk.

Na de lunch zijn we verder gewandeld, lekker op terrasjes gezeten, gedronken en oh ja….ik heb ook nog (weer [e-1f60a]) nieuwe Havaianas gescoord! Én een paraplu, want inmiddels was het gaan regenen, maar aangezien de temperatuur prima was, geen stress. Gezellie onder de plu op een bankje aan de haven een ijsje weggesnoept, prima best! Als afsluiter nog een koffie gedaan bij de pastelaria, en toen weer in de trein terug naar Lissabon stad.

Hier zijn we wederom aan het water bij weer een terras beland, heel apart en eigenlijk een soort van triest [e-1f602] maar ja…als je er dan toch zit, dan maar een biertje en rosé ( of 2..) Daarna op ons gemak naar huis gegaan en even bijgekomen.

We hebben nog in twijfel gezeten om de stad nog even in te gaan ( de feestelijkheden duren hier de hele maand..) en Alejandra en Chantal nog even te meeten, maar uiteindelijk besloten om dit maar niet te doen en gewoon te relaxen en letterlijk bij te komen.

Morgen weer een dag!

Groet,

Jacq.

• 17 Juni 2022 - 19:37

Your Daughter :

Volgende keer met Senna en mij bij het vega restaurantje eten