Dag 9, 19 juni 2022 - Reisverslag uit Sintra, Portugal van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 9, 19 juni 2022 - Reisverslag uit Sintra, Portugal van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 9, 19 juni 2022

Door: Jacq.

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

20 Juni 2022 | Portugal, Sintra

Zondagmorgen 08.00 uur, de wekker gaat.

Waarom beseffen we niet zo goed, maar hij gaat!

Uitdrukken en verder slapen, iets met vakantie.

Oh ja, we gaan naar Sintra en hebben afgesproken om 10.00 uur de trein te nemen.

Pffft, langzaam wakker worden, éérst een kop koffie, dan nog één. Blik op het horloge, het is 09.15 uur, dat gaan we niet redden. Shit.

Dan komt er een app binnen van Alejandra: "Goedemorgen!! Wij zijn alledrie helemaal moe en vooral in de benen, wij komen wat later naar Sintra hoor! etc....".

Gelukkig, we kunnen rustig aan doen. Geen haast, geen stress.

Douchen, aankleden, broodje en dan een Bolt naar Rossío.

Daar aangekomen een kaartje gehaald voor de trein om tot de conclusie te komen dat

we nog bijna een uur moeten wachten tot de trein gaat. Dus hup...de zon in met koffie en lekker weer even mensen kijken. Op zondagochtend is dat gewoon een happening.

Om 11:04 in de trein, een leuke rit naar Sintra.

Daar aangekomen heb ik mijn ogen uitgekeken: het was een ware heksenjacht op toeristen door tuktukchauffeurs, OMG...niet normaal.

De jeugd had een Bolt genomen en zouden er ook elk moment zijn. We hebben dus maar even wederom een koffie genomen en na enkele minuten waren ook zij er.

Er was nog even wat onduidelijkheid over de te nemen route ín Sintra, want óók daarin is de keuze reuze.

Uiteindelijk besloten om eerst het oude centrum in te gaan, daar wat te drinken en dan met een tuktuk of bus naar boven te gaan. Dus eerst de klim naar beneden en boven. Wat een prachtige plaats. De gebouwen zijn werkelijk plaatjes, mooie natuur, je komt ogen tekort om alles goed te kunnen zien. Veel mooie winkels, veel toeristenwinkeltjes natuurlijk maar ook bijzonder veel wijn/portzaken.

Op een moment kwamen we in een leuke straat, waarbij we naar boven wilden maar er stond een straatartiest als ridder compleet met speer en bijl, en dáár ging het fout...Chantal: 'ik ga daar niet langs hoor!', wij lachen: 'nou Chantal, hou op hoor, het is gewoon een artiest, een mens'.. maar nee hoor...nou, je kon ons opvegen.

Langs de zijkant, een blik van : blijf staan, daar ging onze Chantal naar boven rennend... de artiest had het vanzelfsprekend wel in de gaten en begon ook nog eens agressief te grommen toen ze voorbij kwam [e-1f602][e-1f602][e-1f602] hilarious!!

Boven gekomen écht leuke winkels bekeken en toen we wat wilden drinken, bedachten we dat dit beneden wel kon. En guess what: op t terras náást de straatartiest was plek. Nou, toen gingen we helemaal stuk.

Lang verhaal kort: Chantal had het niet meer, vond m eng, toen riep hij haar ook nog om op de foto te gaan, we zeiden nog: dan moet je wel geld geven! Heel moedig liep ze op hem af, tot hij zijn speer met een klap neerzette .... dáár ging het geld.

Je kon ons oprapen, incl. z'n geld. De slappe lach gedurende zeker een uur.

Eindelijk was de man aan pauze toe en ging z'n masker af; Chantal: ach zo ziet ie er wel lief uit! Nou, draag me weg [e-1f602][e-1f602][e-1f602][e-1f602]

Efin, ze heeft onze dag in ieder geval helemaal leuk gemaakt!

Daarna een tuktuk driver gevraagd om ons naar boven te brengen; wat een ervaring ook weer. lekker driften in de bochten, mooie muziek op, af en toe een draai op de weg tot bijna niet meer boven kunnen komen!

Tjonge jonge...

Boven gekomen, genoten van de prachtige tuinen bij het kasteel, het kasteel zelf en de mooie vijverpartij die erbij hoort.

Hier een tuktuk terug genomen naar beneden; halverwege stopte de leuke man en gaf ons de tip om even te kijken bij het restaurant waar hij was gestopt.

Hier was een schattig mooi antiekwinkeltje bij en bij het ontzettende mooie restaurant zijn we blijven hangen voor de dinch. Het erestaurant was in de 17e eeuw een hotel, en nu prachtig verbouwd tot een restaurant. Met fantastisch eten en een betoverend uitzicht over Sintra.

Na onze dinch terug ge lopen naar beneden en hier hebben we de trein gepakt terug naar Rossio in Lissabon.

Moe, voldaan en tevreden allemaal naar huis.

Thuis hebben we de F1 race nog teruggekeken, wat was dat ook een spektakel.

Daarna lekker gaan tukken, zodat we vandaag weer fris en fruitig op konden!