Dag 8, 18 juni - Reisverslag uit Portimão, Portugal van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 8, 18 juni - Reisverslag uit Portimão, Portugal van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 8, 18 juni

Door: Jacqui

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

18 Juni 2022 | Portugal, Portimão

Als je om 11:00 uur uit je appartement in je hotel moet, en je hebt een Portugees bij je, is dat een soort van uitdaging [e-1f602][e-1f605]

Wij waren redelijk op tijd wakker en waren ernstig toe aan koffie. Gedoucht en zachtjes naar beneden omdat Chantal op de slaapbank lag...maar die was al wakker.

Goedemorgen!

Wij zijn naar beneden gegaan en daar aan de koffie gegaan; even later kwam Chantal ook aanschuiven en Alejandra er redelijk snel achteraan.

Terwijl wij aan de koffie, en Allie en Chantal aan de broodjes zaten, kwam onze Portugees ter sprake...die lag nog lekker te slapen. [e-1f634][e-1f634]

Allie gaf aan dat ze zijn wekker om 10.30 uur had gezet en dat hij er wel wakker van zou worden, aangezien zij er niet was om uit te zetten, hahahaha...

Maar al wat er kwam, geen Hugo...om 10.45 uur naar boven, spullen opgehaald incl. Hugo, die eigenlijk nog een kop koffie wilde, maar ja...

We hadden besloten om te gaan ontbijten in Portimão, ik wilde graag nog even naar het parkje om een foto te nemen op het bankje waar ik in 1988 ( jaja...de vorige eeuw!, en jajaja...zó oud ben ik al!) ook een foto had gemaakt.

Beide is gelukt!

Onze ontbijtsessie was hilarisch: 1 bier met kipkluifjes, 1 cappuccino, 1 cappuccino met Bole de Deus (kokosbol), 1 smoothie met alcohol en een chocoladetaartje en 1 smoothie zonder alcohol met een tonijnsalade...let wel: het was op dat moment 11:15 uur. [e-1f602][e-1f602][e-1f602]

En ook de foto's op het beroemde bankje is gelukt.

Daarna rustig aan teruggereden richting Lissabon.

Onderweg geluncht in Sébutal, leuk om te zien waar mijn man zich bevind als hij moet werken in Portugal, en toen lekker naar huis.

's avonds was er een fado concert in de kasteeltuin en daar wilden we heel graag heen. De kinderen naar huis gebracht, doorgereden naar ons huis en even opgeknapt, wat gezeten en toen met de vrienden van Bolt naar het kasteel.

Het was enorm druk in de stad en zéker ook naar boven toe, maar gelukkig hadden we een Portugese chauffeur, en die snappen het wel, whahahahaha.

Eenmaal bij het kasteel de kaarten gehaald voor ons 5en, toen nog wat rondgewandeld rondom het kasteel en toen Allie, Hugo en Chantal kwamen, een plekje gezocht in de tuin.

Wat een schitterend, ontroerend concert met Teresinha Landeiro; ongelofelijk, sprookjesachtig, die fado muziek in die schitterende verlichte kasteeltuin.

En haar stém!

Toen het laatste nummer was gezongen, begon het zacht te regenen dus mensen

(incl. wij) begonnen te lopen, wat resulteerde in een toegift met de meeste onder de bomen).

Daarna in de steeds harder beginnende regen naar beneden met heel veel meer mensen over de gladde keitjes glibberen.

Omdat we morgen (zondag) naar Sintra gaan en dit op tijd willen gaan doen, gaan we allemaal gelijk naar huis en geen drankje meer doen.

Beneden bij het kasteel een Bolt besteld en hoppa naar huis!

Bon noite,

Jacq.