Dag 5, een pauze dag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 5, een pauze dag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 5, een pauze dag

Door: Jacq.

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

22 Mei 2014 | Tsjechische Republiek, Praag

Na de slechte nacht ervoor heb ik gisteren een pauze dag ingelast. 's ochtends na het ontbijt even terug gegaan naar de hotelkamer om een klein beetje de zooi op te ruimen. Toen een reservering gemaakt voor een boottocht incl. diner en muziek voor vanavond.
Omdat ik niet helemaal ingesteld was op mijn maandelijkse periode in deze week naar de Billa (supermarkt in Terminal 2) gegaan om te zien of ze daar de benodigdheden verkochten die een vrouw dan nodig heeft :-) maar helaas. Dus heb ik de aankopen daar kunnen beperken tot een flesje ijsthee en een reep chocola om vervolgens met stijgende verbazing te kijken naar de immense rij toeristen bij het loket voor een busticket. Niet normaal; waar ze die allemaal vandaan hadden getoverd in ene???

Na 5 minuten te hebben gekeken besloten om mijn drinken en chocoladereep maar terug te brengen naar de hotelkamer en dan later een buskaartje te halen voor de Appie verderop. Nou...dat was een illusie, want toen ik na een half uur terug kwam was de rij niks korter.
Toch maar in die rij om te wachten, en ach...ik had de hele dag! ;-)

Ik had besloten om naar de shoppingmall bij het Trainingscentrum van SCSI te gaan, vanaf de weg zichtbaar een Albert (soort AH) en de H7M., Ach wel leuk ff. Noiu, ik kwam er binnen en sloeg bijna om! Zóveel winkel en zóveel léuke winkels, echt zo'n gemiste kans van: waarom ben ik niet eerder gegaan?. Mijn vrolijke vriendje Rob scheen er al geweest te zijn, maar ff vertellen...hó maar! :-( zo jammer weer.

Anyway, de Appie bleek een soort met Makro te zijn, werkelijk waar...en tja...maar een beetje aan het ronddwalen geweest. Helemaal leuk.
Maar ik merkte dat ik niet fit was en heb daarom de bus weer terug genomen naar het hotel om vervolgens een paar uur te gaan slapen, want ik voelde me bijna ziek. Na ruim 2 uurtjes getukt te hebben was ik er ook weer. Lekker ff opgefrist en heerlijk buiten in het zonnetje gaan zitten met, vanzelfsprekend, een frappe caramel van de mc Caffee :-) ik word daar zo helemaal blij van. Margrietje erbij en ach...wie doet mij wat!

Rob was lekker op tijd terug van de training dit keer en samen zijn we de stad ingegaan. Heerlijk geslenterd door het oude gedeelte, prachtige panden bekeken, enorm leuke winkeltjes gezien maar afgesproken dat we dat morgenmiddag (vanmiddag dus) zouden gaan bekijken op ons gemakkie. We wilden namelijk eten bij een restaurant aan het water en dat was nog even wandelen.

Praag is romantisch genoeg, dus ook de wandeling erheen is geheel in stijl gegaan ;-)

Aangekomen bij het restaurant moesten we even wachten op een tael maar dat was zeker de moeite waard! Wat een heerlijke omgeving en wat een geweldige entourage om je avond door te brengen. Het was dat Rob vandaag weer gewoon om 08:00 uur naar de training moest anders hadden we vast en zeker het licht uitgedaan in t restaurant.

Vandaag gaan we vanmiddag gezellig samen de stad in, voor Rob een nieuwe ervaring aangezien hij tot nu toe alleen de avonden nog maar even de stad door is gekomen op weg naar de restaurants. Vanavond de boottocht, dus ik ben benieuwd.
Ikzelf ga deze ochtend niet veel doen. Het is zo weer 12:00 uur en dan is mijn lieverd al vrij. Vanmiddag en vanavond samen genieten van het prachtige Praag.





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 41188

Voorgaande reizen:

19 Januari 2024 - 28 Januari 2024

Wintersport 2024

03 Maart 2023 - 11 Maart 2023

Servus aus Serfaus

10 Juni 2022 - 21 Juni 2022

Bom dia, Lisboa

27 September 2021 - 06 Oktober 2021

Zomervakantie 2021, Griekenland, Kreta

27 Augustus 2020 - 12 September 2020

Zomervakantie 2020 - Rondreis Portugal

25 Oktober 2019 - 30 Oktober 2019

Girls week @Lissabon

30 Augustus 2019 - 14 September 2019

Frankrijk 2019

21 Februari 2019 - 02 Maart 2019

Wintersportvakantie

31 Augustus 2018 - 15 September 2018

Frankrijk 2018

19 September 2017 - 27 September 2017

Zweden

19 September 2015 - 11 Oktober 2015

Zweden - Frankrijk - en verder

12 September 2014 - 21 September 2014

Dordogne

19 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Feelin' like a first Lady

Landen bezocht: