Dag 3 - Reisverslag uit Serfaus, Oostenrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Serfaus, Oostenrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

05 Maart 2023 | Oostenrijk, Serfaus

Zondag 5 maart, dag 3

Vroeg uit de veren.

Rob en ik hadden de avond ervoor al een gekeken hoe vroeg de lokale bakker open zou zijn zodat we wel met een ontbijtje in onze mik naar de liften zouden gaan.

Gisteren afgesproken met onze gastvrouw van het appartement dat we de hele week lekker verse broodjes voor de deur gaan krijgen in de ochtend, maar voor vandaag lukte dat niet meer.

En zo stonden Rob en ik om 08.15 uur wéér in de file, maar dit keer voor de bakker :-)

Maar goed, verse broodjes, eitjes en een koffie-to-go voor de hele 10 minuten lopen en hup...in t opkomende zonnetje op huus aan.

Ontbeten, de skikleding aan en toen met z'n 3en, Rob, René en ik naar de skilift.

We moesten nog van alles halen, skipassen, tickets voor de lockers, tickets voor de lessen, allemensen wat een drukte daar.

Uiteindelijk hadden we alles om tot de conclusie te komen dat 10.15 uur serieus NIET zou worden gered om aanwezig te zijn bij de 'anfang der skischule' , dus Rob weer terug om de lessen om te zetten naar de middag, dit bleek uiteindelijk niet mogelijk te zijn, aangezien lessen een hele dag zijn.

Dus die gingen naar de maandag, ook prima!

We zijn toen naar boven gegaan en gekeken welke piste het minst steil zou zijn, en dus een goed begin zou kunnen zijn voor ons. Want dezelfde fout als 4 jaar terug gingen we niet weer maken...hahahaha.

En we hebben dit keer goed gekeken, in principe ging de afdaling wel goed. Er waren 1 of 2 stukjes dat we dachten: 'okeeeee' maar ach, ruimte bochten en kalm aan, ging helemaal goed.

Onderweg even een pitstop gehouden bij de bierstube...lekker in t zonnetje, even bijkomen van toch wel weer een "onbewust" spannend stukje.

Maar alles ging goed, dus de 2e keer vol goede moed naar boven.

Toen bedachten we we de andere blauwe route wel konden nemen; leuk!

En daar was ie dan, de onverwachts steile afdaling die we dachten voor te zijn [e-1f62e]

Maar goed, we moesten toch beneden komen. Stapje voor stapje en op een gegeven moment het bochtje tóch maar gedaan, met zweet in de handen naar beneden om daar met z'n drieën tot de conclusie te komen dat dit best heftig weer was. Maar goed...heelhuids beneden, dus prima hè!

Nadat we de spullen hadden ingeleverd (ideaal: er zijn bij de liften lockers te huur, hier kunnen we de schoenen en ski's verwarmd achterlaten, dus dat scheelt een boel gesjouw!) lekker het terras op, Francoise zat er al lekker. [e-1f60d] in 't zonnetje, heerlijk!

Mensen kijken onder genot van een drankje, in de zon, altijd een succesnummer!

Toen de kou wat meer om de hoek kwam kijken, zijn we op ons gemak naar ons appartement gewandeld en hebben we zijn we gaan genieten van de home-made erwtensoep van Rob.

Daarna sloeg de vermoeidheid toe en zag de klok van 22:00 geen vrolijke koppies van ons meer, want wij lagen in dromenland [e-1f634] .