Dag 6, 2 oktober 2021 - Reisverslag uit Ágios Dimítrios, Griekenland van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 6, 2 oktober 2021 - Reisverslag uit Ágios Dimítrios, Griekenland van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 6, 2 oktober 2021

Door: Jacqui

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

02 Oktober 2021 | Griekenland, Ágios Dimítrios

De dag begon bij mij chagrijnig. Ik had slecht geslapen door de harde wind vannacht, was geïrriteerd omdat de zon weg bleef en het ook nog ging regenen.

We hadden een Fiat 500 cabrio gehuurd voor 2 dagen, en dan kan je geen wind en regen gebruiken. Dus nee... ik was ff niet zo gezellig vanmorgen.

Na de koffie en douche, is Rob de auto gaan halen en heb ik, optimistisch als ik ben, de zwemkleding in de tas gedaan, zonnebrand erbij en de slippers. Hoppa...wie weet...

Toen Rob terug kwam nog even een bakkie samen gedaan, en daarna on tour naar het Westelijk deel van Kreta. Op de planning stonden Chania en Rethymnon.
Dus op naar Chania. Een kleine 2 uur rijden vanaf onze airbnb. Geen dak open want dan waaiden we zowat de auto uit.
Op een P, waar we ff foto's hebben gemaakt, natuurlijk wel even het dak open en hoofd eruit :-) tenslotte moet je het wel een klein beetje leuk maken.

Het fijne was wel dat we de zon tegemoet reden! Hoe verder we weg reden hoe blauwer de lucht en liet zelfs de zon zich redelijk vaak zien.
Ook vond ik de natuur steeds mooier worden. Halverwege in Georgepolous hebben we lekker koffie gedronken, in de zon op een terras aan een leuk pleintje. En toen was ineens het ultieme vakantiegevoel daar! ♥♥

In Chania aangekomen, hebben we deze prachtige stad uitgebreid bekeken. Wat een mooie stad zeg! De huizen in Venetiaanse stijl, de mooie bouw, geweldige steegjes, bijzondere winkels en ateliers. Dát is een stad om verliefd op te worden! De haven met al de restaurantjes langs het water, het mooie havenhoofd, de haven zelf. Helemaal leuk!

Ik heb tijdens het lopen door de 'oude stad' genoten van al dat moois. Natuurlijk hebben we mijn traditie: in ieder land dat ik kom een bedel proberen te scoren bij Pandora, kenmerkend voor dat land, vastgehouden. We wisten dat er in Chania een Pandora winkel zat, en laten we er nu recht tegen aan lopen op onze route naar de oude stad. Dus daar eerst naar binnen en gegokt op het 'alziend oog', maar helaas, die hadden ze niet meer. uiteindelijk gekozen voor de 'uil' met de wijsheid van de Grieken. Helemaal leuk.

De lucht was strakblauw, de zon scheen volop, kortom...alles was zoals het hoorde : zon, zee, terras, gezelligheid en liefde. Wat heb ik genoten!
Terrasje op en af-heerlijk :-)

Omdat we nog naar Rethmynon wilden, zijn we rond 15.30 uur langzaam richting de auto gelopen; en waar liepen we tegenaan?? Een platenwinkel met écht ouderwets vinyl. Tja...we konden niet anders dan toch nog even naar binnen om te kijken hoor. Uiteindelijk met 2 LP's naar buien gewandeld. Happy.

Daarna terug naar Rethmynon; hier nog even gezellig door het dorp heen gebanjerd; lekker een drankje gedaan en heb ik nog een kleinigheidje voor Rob gehaald.

Besloten om in Amarouro gewoon wat te gaan eten.
De terugreis was een soort van uitdaging door de bergen heen...én malloten op de weg én geen verlichting /en een bangerik voor ons maakte de rit in gedachten lager dan dat deze duurde.
Uiteindelijk in het dorp aan gekomen en een hapje gegeten bij een lokaal restaurant, lekker !!

Morgen gaan we richting het Oosten.
Nu ga ik eerst proberen een goede nachtrust te pakken, en dan maken we er morgen weer een leuke dag van denk ik :-)

Enkele foto's als indruk....

• 02 Oktober 2021 - 22:25

Anna:

Heerlijke stad Chania! En Rethymnon is ook prachtig vind ik zelf met het schattige centrum met leuke kleine winkeltjes. Hopelijk morgen ook zon en een heerlijke dag!

Have fun!

• 02 Oktober 2021 - 22:55

Fennie:

Chania en Rethymnon zijn erg mooi. En ook de binnenlanden zijn daar mooi. Ben blij dat de dag toch goed is gekomen. Geniet er nog maar van.