Dag 5, 1 oktober 2021 - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 5, 1 oktober 2021 - Reisverslag uit Iraklion, Griekenland van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 5, 1 oktober 2021

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

01 Oktober 2021 | Griekenland, Iraklion

Na een vertrouwde nacht van wakker zijn en af en toe slapen, vanmorgen op tijd uit bed.
Het weer hier op Kreta is een soort van omgeslagen en het waait behoorlijk hard. Omdat het natuurkijk nieuwe geluiden zijn, waren we op tijd wakker allebei.
Gelukkig is er geen haast en hebben we wel vakantie, dus eerst maar eens in onze makkelijke kleding een bakkie doen buiten in de tuin. Gek genoeg waait het niet normaal hard maar de temperatuur is gewoon heerlijk.
Onze kleine grote vriend, Scharminkel, zat al op ons te wachten buiten. En voor het eerst in dagen dat zij/hij/het ook zacht durfde te miauwen, zo schattig.

Vandaag staat de hop-on hop-off op het programma.
We hebben besloten, gezien de omstandigheden met de aardbevingen, en ook wel door onze eigen fysieke gesteldheid ( ik heb best last van mijn voeten en Rob had gisteren behoorlijk rugpijn....iets met #ouderdomkomtmetgebreken...) de Samaria kloof deze keer niet te gaan trotseren.

En dus hebben we voor het weekend een auto gehuurd om te gaan eilandhoppen en vandaag dus in de 'open bus'.

Om 09.00 uur die kant op; gisteren een grappig baasje ontmoet die tickets verkoopt, dus daar heen. Hij had mogelijk net z'n ogen open en z'n haren gekamd en zat ons al op te wachten. Contant betalen kon wel, maar aangezien ik alleen groot had, moesten we even meelopen naar de 1e beste supermarket, waar hij het vijftigje kon kleinmaken. Briljant...zijn eigen zaak open en bloot open laten, zonder iemand erin... bijzonder.

Ik ben dol op de HoHo..je ziet de leukste highlights van een stad zonder dat je er een klere eind voor hoeft te wandelen. Ondanks de wind scheen het zonnetje lekker dus konden we boven in de bus zitten; helemaal leuk.

Vanuit Amadouro naar Irkalion, mooie tocht. Leuke wetenwaardigheden, en toch, op e één of andere manier ben ik minder gecharmeerd van deze stad dan bijv. een Praag of Lussabon.
Bij het vrijheidsbeeld uitgestapt en een lekkere koffie gedaan bij de Foodbar, leuke tent met lekkere koffie.
Daarna de stad doorgewandeld, ,nadat we eerst de Bembo fontein hadden opgezocht....een soort van teleurstelling well. De stad en omstreken was leuk! Wat een kakofonie van geluiden zeg! Even de bezienswaardigheden geprobeerd te bekijken, maar daar is de aardigheid snel af, dus toen tijd voor een terrasje! En laten wij daar nu enorm goed in zijn!
In de zon, onder genot van een biertje en rosétje lekker mensen kijken....een groter genot is er bijna niet.

Na een uurtje of twee besloten om toch maar weer richting huis te gaan en dus bij de overstap lijn 2, blauwe route te gaan volgen terug naar ons appartement.
De route verder keurig gevolgd tot er opeens een politieagent staat te gebaren dat het afgesloten is wegens een demonstratie.

De buschauffeur wilde er echter langs, dus werd gemand even te wachten. En zo hadden we vanaf de bovenzijde van de HoHo ineens vol zicht en geluid van de klimaatprotesten; wat een gedoe.

Uiteindelijk weer bij ons appartement aangekomen, even doorgelopen om wat leuke shirts voor ons te scoren en toen naar huis.
Ik heb even een handwasje gedaan, Rob het verslag van gisteren en daarna zijn we lekker en gezellig uit eten geweest in één van de leukste kretezener restaurantjes! Met live muziek, helemaal leuk!

Morgen gaan we naar Chania en Redmymon, dus laat je vooral verrassen!

Voor nu weltrusten en tot groets!