Dag 2, 14 september 2014 - Reisverslag uit Belvès, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 2, 14 september 2014 - Reisverslag uit Belvès, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 2, 14 september 2014

Door: Jacqui

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

14 September 2014 | Frankrijk, Belvès

Zo...dag 2, wakker worden na een lange lange nacht |:-)
Héérlijk hoor het campingleven...relax...geen lawaai, alleen maar vogeltjes. Zalig.

Vanzelfsprekend begonnen met een bakkie pleur...want dat is vereiste bij ons beiden om de dag goed te beginnen.
Daarna hadden we bedacht om te gaan hardlopen, we hebben de spullen meegenomen en het leek ons mooi en tegelijkertijd praktisch om daar mee te beginnen. Rob is een échte pro (althans...zo leek het:)...échte hardloopkleding, een hartslagmeter...man man...en zo gingen we op weg. Nou, het bleek al redelijk snel dat de enige pro ikzelf was, want ondanks alle aankleding was het wel even weer ernstig wennen voor mijnheertje Keur! Maar...het begin is er en daar ben ik dan wel weer trots op!

Terug op de camping gelijk ons ontbijtje meegenomen en na het douchen héérlijk ontbeten. Dat is toch heel anders hoor, zo in het zonnetje voor je tent.

Om 10:30 konden we naar het info-uurtje van de camping, was erg leuk, interessant en langdradig :-) maar...eerlijk is eerlijk, wel leuke dingen gehoord!
Eén van die dingen was het 'lopen over een richel langs een rots waarbij je roofvogels zou kunnen zien'...dát leek ons wel wat en dus na het info-uurtje op ons gemakkie die kant op.

Onderweg kwamen we door Beyrac, wát een prachtig dorpje en wat een ontzettend mooie huisjes en kasteel. We hebben hier toch wel even gezellig rondgewandeld en hele mooie foto's gemaakt.

Toen door naar Marqueyssac om de tuinen te gaan bekijken en de richel op te klimmen...nou...dát hebben we geweten!
Een geoefende berggeit zou af en toe nog moeite hebben gehad om überhaupt te blijven staan. Een richeltje lopen was een duidelijke understatement het was gewoonweg bergklimmen.
Voor Rob een uitdaging omdat het al even geleden was, voor mij zéker en uitdaging omdat ik het a) nog nooit had gedaan en b) het werkelijk héééél smal en eng was af en toe. Maar...we hebben het gedaan en zelden zijn er twee mensen zó trots op elkaar geweest. Geweldig!

Daarna uitgepuft en bijgekomen onder genot van 1 liter water en cola en fruitsap. En om te zorgen dat de hartslagen weer even normaal zouden worden. Maar wat een geweldige ervaring en wat mooi!

Na deze ervaring nog even rondgereden, op zoek geweest naar \Petrus de hollandse wijnboer, maar die moeten we morgen maar even opnieuw opzoeken want dat is vandaag niet meer gelukt.

Vanavond lekker zennnn bij de tent gezeten, heerlijk genoten, lekker niks gedaan, gekletst, kortom: gelukkig zijn.

Jammer genoeg, kan ik de foto's even niet uploaden, geen idee waarom niet maar dit probeer ik morgen.

• 14 September 2014 - 22:21

Dineke:

Een prachtig verhaal! Zo te lezen, hebben jullie een prima vakantie tot nu toe! Blijf lekker genieten van en met elkaar!