Dag 4, 16 september 2014 - Reisverslag uit Belvès, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 4, 16 september 2014 - Reisverslag uit Belvès, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 4, 16 september 2014

Door: Jacq

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

16 September 2014 | Frankrijk, Belvès

Na een nacht vol romantiek en rust vanmorgen wakker geworden en gewoon zo verkouden zijn als een kat! (Jacq.) Maar goed, lang leve de papieren zoekdoeken van Tempo, de keelpastilles die we snel gehaald hebben bij de plaatselijke pharmacie (leg trouwens maar eens uit dat je keelpijn hebt als je geen Frans spreekt...en als je al denkt dat ze het wel kunnen horen aan je sexy zware stem...no way! Dom volk) onderweg naar het kanovaren. Want dat was wat we voor ogen hadden vandaag :-)

Langs de inmiddels bekende route naar de beginplaats, waar een doodse stilte heerste maar het goed toeven was in t zonnetje.
Nog even van de wijs gebracht omdat Rob de kaart verkeerd las en dacht dat we stroomopwaarts moesten kanoën ( ja duh!! Rob, natúúrlijk schatje...) maar gelukkig heb ik af en toe gewoon gelijk en kon ik het hem óók nog eens goed uitleggen dat we toch écht stroomafwaarts zouden gaan. Dus mijn schatje ook relax in de bus en op naar het punt waar we de Dordogne in zouden worden gepleurd volgens Rob. (tja...af en toe nog effe wennen aan t andere taalgebruik hahahaha).

Aangekomen op het uitgooi punt zijn we zowaar zonder om te kiepen gelijk, hup...in de kano en peddelen maar.
Het was een adembenemende, sprookjesachtige mooie tocht.
Héérlijk rustig met schitterende uitzichten die je inderdaad vanaf het water zoveel mooier ziet dan vanaf de weg/

We hadden gekozen voor een tocht van 14 km; de mogelijkheid was er ook tot 28 maar dat vonden we wel gelijk heel fanatiek dus die 14 klonk ons prima best in de oren.
Het gekke is dat je zo niet doorhebt dat het eigenlijk heel snel klaar is want voor we er erg in hadden waren we alweer op plek van bestemming. We hebben er een klein anderhalf uur over gedaan en dat zonder inspanning, dus tja...uiteindelijk was de 28 km nog wel een optie geweest. Maar het was erg leuk zo. dik genoten en ik (Jacq) ben eigenlijk wel errug minnetjes vandaag met mn hoesten en proesten en verkouden zijn dus terug op de camping even lekker niks gedaan. Genoten van het zonnetje en de Libelle, Rob heeft heerlijk even de binnenkant van zijn prachtige ogen bekeken en toen lekker 2 menu's gehaald bij de keuken. Mjammie was lekkerrrrr.

Vanavond even zitten yahtzeeën want ik had mijn verlies van gisteren goed te maken! (en ja...nipt aan gelukt) en daarna de foto's even goed gerangschikt.

Nu aan de resp. witte en rode wijn en gewoon genieten van de stilte om ons heen, van de sterren boven ons en vooral van elkaar!

Ik zeg...welterusten en tot morgen xxx

• 17 September 2014 - 07:26

Dineke:

Dat was weer een super dag zo te lezen! :) Enne.. bergopwaarts kanoën..? Tsja.. hihihihi.. ;)

• 17 September 2014 - 12:56

Reint Hofkamp:

Lekker genieten maar. Er zijn vast heerlijke wijnen die nog geproefd moeten worden. ;)