Dag 6,18 september 2014 - Reisverslag uit Belvès, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Dag 6,18 september 2014 - Reisverslag uit Belvès, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Dag 6,18 september 2014

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

18 September 2014 | Frankrijk, Belvès

Nadat we hadden gedoucht hadden en ik waarbenjij.nu had bijgewerkt zijn we in de stralende zon vertrokken naar La Roque-Cageac. Een dorpje waarbij de huizen allemaal in en uit de rotsen lijken te zijn gemaakt. Helemaal leuk om te zien en mooi om doorheen te wandelen. We waren hier doorheen gereden onderweg naar het startpunt voor het kanoën en het voldeed inderdaad aan alle verwachtingen. Ik ben er nog geslaagd voor een bijzonder leuk jurkje, dus helemaal blij.

Door de campingbeheerder waren we attent gemaakt op het dorpje Domme. Hier móesten we zeker heen als we hier toch waren. Het is een dorpje waar zelfs de fransen zélf allemaal ooit een keer geweest willen zijn. (zou het een soort Madurodam zijn dan?? ;-) )

Domme lag 9 km verderop dus vanuit het mooie La Roque-Cageac doorgereden naar Domme. En dat was me een tocht hoor.
Omhoog de bergen in, kronkelweggetjes, steil en je had het idee om ergens in the middle of nowhere uit te komen.
Grappig was dat halverwege er een route werd aangegeven voor personenauto's én een route voor bussen.
Dus tja...we werden toch steeds nieuwsgieriger.

Uiteindelijk aangekomen op een parkeerplaats, de auto geparkeerd en de wandeltocht naar boven begonnen en waar is waar: we hebben een heleboel prachtige, mooie dorpen gezien deze dagen maar dit ministadje in de bergen gaat werkelijk aan alle verbeelding voorbij. Wat een ontzettend liefelijk, mooi, schilderachtige omgeving. Je waant je werkelijk in een filmdecor als je daar rondloopt.

Een overheerlijke lunch gehad op één van de 2 panoramaterrassen, adembenemend mooi.

Na de lunch, het foto's nemen hebben we een heerlijke wandeling door het dorp gemaakt. En oooohhhhh...ALLES is mooi. Ik (Jacq.) werd er hebberig van. Ineens zie je allerlei 'makkelijke' dingen voor thuis, mooie dingen voor thuis, en 'oh dát is leuk, oh dát is prachtig, oh dát is lief'en 'oh dat is ook leuk om de wijn in te serveren'. (onzin natuurlijk want we schenken de wijn gewoon uit de fles thuis dat gaat echt niet veranderen als je zo'n leuke karaf meeneemt, waaardoor die karaf uiteindelijk voor de sier zal blijven staan!).
Maar goed, de essentie moge duidelijk zijn: het was geweldig mooi!

Van Rob een schitterende ring gekregen; bijzonder omdat de ring uniek is in zijn soort, gemaakt door de locale studenten van de St. Pauls Ecole d'artistique. (vast één of andere kunstachtige academie ofzo).
Kortom...een lieve prachtige afsluiting van een bezoekje aan 2 hele mooie dorpjes.

Op de terugreis naar de camping bij de plaatselijke Carrefour langsgereden om onze boodschappen te halen voor het avondeten.
Zalm en garnalen op de skottelbraai, met allerlei lekkers erbij.
Mijn lieve kokkie heeft er weer een zalige maaltijd van geknutseld. De avond was als gewoonlijk relax en ontspannen en met de lekkere wijn en yatzee hebben we ons weer prima vermaakt. We hebben nog een poging gedaan om een mooi natuurverschijnsel op de film te krijgen maar dat is mislukt helaas,

Vandaag een dagje kastelen. Althans...in ieder geval één kasteel.
Dus laat jullie maar weer verrassen morgen of vanavond.