Afsluiting - Reisverslag uit Belvès, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu Afsluiting - Reisverslag uit Belvès, Frankrijk van Jacqueline Keur-Hofkamp - WaarBenJij.nu

Afsluiting

Door: Jacq.

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

22 September 2014 | Frankrijk, Belvès

Tja...en zo heb je dag 8.
En geniet je beiden zó van de vakantie dat je gewoonweg plannen maakt die dan toch even anders lopen dan gepland.

Waren we de hele week eigenlijk lekker vroeg wakker (rond 08:00 u) hebben we deze zaterdagmorgen heerlijk uitgeslapen. Het was 's nachts slecht weer, regen en onweer maar qua temperatuur was het heerlijk. We hebben dus nog lang buiten gezeten en pas toen het echt begon te hozen naar binnen gegaan. Géén idee hoelaat we op bed zijn gegaan dus toen we in de ochtend wakker werden, even koffie gedaan en de dag doorgenomen. Plan was om een dagje Sarlat te doen en daar ook uit eten te gaan als afsluiting van de vakantie. Gezellig!

We hoorden op een gegeven moment de beheerder bij de buren praten en zeggen: 'eens kijken of er nog mensen weg willen' waarop Rob heel bijdehand riep: 'nou, ik geloof niet dat iemand hier ooit nog weg wil' .
En daar kwam Jules ( de beheerder) en vroeg" hoelaat wilden jullie weg?", nou ik zeg je...de verbijstering was ongetwijfeld van onze gezichten af te lezen!. Wij waren werkelijk in de veronderstelling dat we zondags pas weg hoefden maar dat bleek dus zaterdags al te zijn.
Na de eerste reactie van paniek ( voor 10 uur weg terwijl je om 09:401 wakker wordt?) hebben we besloten om kalm aan te doen en gelukkig gaf Jules aan ook vooral rustig aan te doen.

Dus Rob is eerst broodjes gaan halen voor het ontbijt; ondertussen heb ik alvast één en ander ingepakt.
Inderdaad kalm aan gedaan en al met al konden we rond 11:30 uur vertrekken. We hadden besloten terug te rijden naar Parijs om daar te overnachten. Helemaal leuk, vooral omdat ik (Jacq.) nog nooit in Parijs ben geweest.

Na de belofte om volgend jaar terug te komen, vertrokken terug ri. Parijs. Heerlijk relax tot bij Parijs...toen ging het los, wat een maffen daar in de auto's zeg! Voor iemand die nog nooit in Parijs is geweest ligt daar een uitdaging zeg ik. Efin, met zweet in mijn handen een parkeergarage gevonden en op zoek gegaan naar een vrije kamer in een hotel. Nou....dát ging m niet worden! Na 4 hotels te hebben bezocht was ik er zo flauw van (en zéker in de wetenschap dat ik € 1,10 per 10 minuten betaalde voor de parkeergarage) dat we hebben besloten Parijs maar te skippen en terug te rijden naar Lelystad.
Wel een beetje een teleurstelling want het leek mij dé ultieme afsluiting van de vakantie maar ja...na de teleurstelling te hebben verwerkt (en dat ging prima want Rob reed Parijs uit...nou en dát is pas een feestje...hahahahaha) en onderweg wat te hebben gegeten waren we om effe 02:00 thuis.
Hier het belangrijkste uit de auto meegenomen, gezellig nog een paar rosé gedaan en toen heerlijk ons eigen bed in.

Gisteren lekker uitgeslapen en de dag mooie en gezellig doorgekomen.
Nu bezig met foto's te ordenen zodat er een mooi fotoboek van gemaakt kan worden.

Het was een zálige, mooie, gezellige, leuke vakantie.
Jullie hebben hopelijk genoten van de verslagen en ik zeg...tot een volgende keer.

Lieve groeten,
Rob & Jacqueline

• 22 September 2014 - 13:47

Reint Hofkamp:

Leuk verslag hoor! En de volgende keer maar beter voorbereid op weg naar Parijs voor een romantisch weekendje?